Vaikų ugdymas
Šalyje daugėja šeimų, kurios renkasi nuo mažens ugdyti savo vaikus lauke, sudarant sąlygas jiems augti sveikiems, kuriant ryšį su gamta. Lauko darželių skaičius Lietuvoje jau artėja prie 20. Vis daugiau šeimų pastebi tradicinės švietimo sistemos trūkumus ir ieško alternatyvų, o jų neradę imasi iniciatyvos prisidėti kuriant ugdymo įstaigas, apie kurias svajojama. Tėvų iniciatyva kuriamos ugdymo įstaigos – tai valstybės svajonė, kuri jau 2015 metais aprašyta „Geros mokyklos koncepcijoje“. Vaikai tokiose įstaigose patiria daugiau laisvės, saviraiškos galimybių, suaugusiųjų palaikymo, draugiško ir pagarbaus bendravimo. Daug kas svajoja, tačiau nemažai entuziastų jau imasi atsakomybės sukurti savo vaikams tokią mokymosi aplinką, kur būtų leista atsiskleisti skirtingai vaikų prigimčiai, pomėgiams, kur didžiausias dėmesys skiriamas bendrosioms kompetencijoms, kur vertinamas individualumas bei padedama jį puoselėti.
„Vaikystė yra tas metas, kai susiformuoja žmogaus pasaulėžiūra. Ji gali padėti žmogui tapti laimingu arba priversti kankintis visą gyvenimą. Ne informacija ir žinios, gaunamos pamokų metu, bet žmogiškųjų savybių ugdymas turėtų būti svarbiausias švietimo sistemoje. Mokytojai turi būti autoritetais, savo pavyzdžiu demonstruoti tinkamas savybes. Tuomet prigimtinis žingeidumas mokytis vaikuose išliks ir nuolat augs“, – sako Naujosios Gokulos bendruomenės prezidentas Vaikunthanatha prabhu.
Vaikų ugdymo centras „Vedika“ – iš šeimų poreikio auginti sveikus ir laimingus vaikus gimusi įstaiga. Lauko darželis „Gopalas“ įkurtas 2020 m., o pradinė mokykla „Govinda” pradėjo veikti tik šįmet (2021 m.). Vaikų čia kol kas nedaug, bet šeimos, kurių vaikai ugdosi šiame centre, yra be galo laimingos.
Humanistinės pedagogikos pagrindu veikiančiame darželyje-mokykloje dienas turiningai pripildo profesionalūs pradinių klasių mokytojai, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė, pripažinimą pelnę užklasinių veiklų mokytojai: maisto gamybos, keramikos, žolininkystės, dailės, pasaulio pažinimo, jodinėjimo žirgais. Taigi veiklos ir įspūdžių vaikams tikrai netrūksta. Tačiau čia nesistengiama prikimšti vaikų informacija, stengiamasi pastebėti ir reaguoti į kiekvieno vaiko individualų mokymosi tempą, asmeninius polinkius. Mažos klasės ir kompetentingi pedagogai – tai geriausios sąlygos individualizuotam mokymui(si).
Darželinukų ugdymas(is) vyksta lauke, o pradinukai didesnę laiko dalį leidžia mokyklos patalpose, tačiau nemaža dalis veiklų vyksta gamtoje. Mūsų ugdytojus vienija ne tik potraukis gamtai, bet ir pašaukimas augti patiems, šviesti kitus. Mes įžvelgiame savo ugdytiniuose šviesią Lietuvos ateitį.