Jagjos
Jagja – ritualinis aukojimas, skirtas patenkinti Viešpatį. Tai apvalomasis ritualas.
Siela yra įkalinta materialiame kūne, sudarytame iš 5 grubių elementų: oro, vandens, žemės, ugnies ir eterio bei 3 subtilių elementų: proto, intelekto ir klaidingojo ego. Šie elementai padeda sielai kontaktuoti su materialia gamta. Visa, ką mes jų pagalba patyrėme praeituose gyvenimuose ar patiriame šiame (girdime, matome, darome, kalbame ir pan.), palieka mūsų sąmonėje tam tikrus įspaudus (samskaras). Jų mūsų sąmonėje yra labai daug ir būtent jie formuoja mūsų pasaulėžiūrą, mąstyseną, elgseną, egzistenciją. Todėl rekomenduojami ritualiniai aukojimai, skirti apvalyti tiek mūsų fizinį, tiek subtiliuosius kūnus. Ypatingai jagjos rekomenduojamos šeimos žmonėms, nes jie nuolat kontaktuoja su materialia energija.
Iš viso yra apie 400 jagjos rūšių, skirtų įvairiems mūsų gyvenimo aspektams. Kai kurie iš jų trunka keletą minučių, o kai kurie – kelias dienas ar metus. Jagjos atliekamos per ypatingus gyvenimo įvykius: ruošiantis vaiko pradėjimui, vestuvių, vardo davimo, vaiko gimimo metu, dvasinio įšventinimo ir pan., kad vėl ir vėl prisimintumėm, kas yra visa ko šaltinis. Jagjų metu dėkojama Aukščiausiajam Dievui, kuris mums viską duoda ir palaiko mus.
Ceremonija atliekama giedant pusdieviams skirtas mantras (maldas). Dažniausiai aukojami grūdai, lydytas sviestas, pienas, vaisiai, gėlės.
Jagjos, atliekamos Naujoje Gokuloje:
- Garbhadhana. Vaiko pradėjimo jagja. Ji skirta prikviesti dorybingą sielą į šeimą. Jei ši jagja nebuvo atlikta, visos kitos jagijos žmogaus gyvenime yra beprasmės arba tik kosmetinės.
- Pumsavana. Vyriškos lyties vaiko gimimo apeigos, skirta prikviesti berniukui.
- Symanta (Symantonajana). Atliekama nėštumo metu. Nėštumas – toks laikotarpis, kai moteris yra labai jautri, subtilios gyvos būtybės gali ją įtakoti. Skirta nuraminti moters protą, kad vaisius įsčiose augtų sveikas ir apsaugotas nuo subtilių būtybių. Jagjos metu vyras sušukuoja žmonos plaukus.
- Sošjanti-homa. Ritualas prieš vaiko gimimą, apsaugantis fizinį ir protinį kūdikio vystymąsi, prašoma, kad gimimas būtų saugus.
- Džata-karma. Tai gimimo metu vykdoma jagja, tačiau pas mus ją labai sudėtinga atlikti, nes daugelis moterų gimdo ligoninėse. Ši ceremonija vykdavo moters namuose. Jei nėra galimybių jos atlikti gimdymo namuose, ji daroma per vardo vaikui davimo ceremoniją.
- Niškramana. Pirmasis vaiko išėjimas iš namų, jo pristatymas pasauliui. Pirmą mėnesį vaikas nerodomos svetimiems žmonėms, jį gali matyti tik patys artimiausi žmonės. Ši ceremonija nereikalauja ugnies. Tą dieną, kai vaikas pirmą kartą pamato saulę, jis atnešamas į šventyklą pas dievybes. Iki šios dienos visą mėnesį vaikas būna namuose.
- Pauštika-karma. Apeiga gerai vaiko sveikatai. Pirmi metai vaiko yra itin pažeidžiami. Tai ceremonija, kad vaikas būtų sveikas. Ją rekomenduojam atlikti kaskartą per pilnatį, 12 kartų per pirmuosius gyvenimo metus.
- Nama-karana. Vardo suteikimo ceremonija. Labai svarbu, kokiu vardu pavadinsime vaiką. Jis gali būti palankus arba ne, nes būtent vardas veikia kaip žmogaus skydas. Kai šventa asmenybė suteikia vardą, jis paprastai būna susietas su Viešpačio vardu. Atsitiktiniu vardu pavadinti vaiką yra nepalanku.
- Mundana. Pirmųjų plaukų kirpimas. Pirmieji plaukai turi būti nukerpami iki trijų mėnesių nepriklausomai nuo vaiko lyties. Pirmieji plaukai teršia intelektą, juos nukerpa tam, kad vaiko intelektas vystytųsi geriau.
- Anaprašana. Pirmasis grūdinis maistas (kai kūdikiui 6-7 mėn.). Kai vaikui pradeda kaltis dantys, tai ženklas, kad galima duoti kietesnį maistą, ne tik mamos pieną. Tai labai svarbus ritualas, Vaikas tampa labiau nepriklausomas nuo mamos ir pradeda valgyti kietą maistą. Visas jo maistas gyvenime turi būti pašventintas, paaukotas Viešpačiui.
- Vaiko polinkių nustatymo ceremonija ugnies nereikalauja. Atliekama, kai vaikas pradeda aktyviai ropoti. Padedama keletas daiktų ir vaikui leidžiama ropoti link jų. Daiktas, kuriuo vaikas spontaniškai ir nesąmoningai susidomi labiausiai, leidžia pamatyti vaiko polinkius: mokslas, vadyba arba verslas, paprastas darbininkas ar karo menas. Tai leidžia tėvams pradėti stebėti vaiko prigimtį ir polinkus, juos lavinti, kad galėtų vėliau rasti veiklą, suteikiančią laimės. Kai žmogus neranda savo pašaukimo, neišskleidžia savo prigimties, jis negali būti laimingas.
- Gimimo dienos jagja. Gimimo dieną atliekama palankumo yagija.
- Vidjarambha. Kai vaikas pradeda mokytis, mokslo pradžia.
- Įšventinimas pas dvasinį mokytoją, kai žmogus priima dvasinio gyvenimo įžadus ir gyvena ne kaip paprastas materialistas, mokosi dvasinės disciplinos, dvasinės kultūros pas dvasinį mokytoją. Ši samskara viena iš svarbiausių. Dvasinis mokytojas augina mumyse dvasinio gyvenimo įspaudus ir keičia pasaulėžiūrą. Savo pradėjimo mes negalime pasirinkti, bet praėję mokymus pas dvasinį mokytoją, mes galime tapti šventomis, išaukštintomis asmenybėmis.
- Antješti-krija. Laidotuvių apeigos.
- Šradha-krija. Ritualas, skirtas mirusių protėvių gerovei. Viešpačiui paaukoto maisto protėviams aukojimas, ekadašio rezultatų perdavimas protėviams, maldų, mantrų kartojimas.
- Avahana. Palankumui prikviesti, pravedama per ypatingus įvykius siekiant sukurti palankią atmsoferą.
- Griha-praveša. Įėjimas į naujus (ar renovuotus) namus, ofisą ir pan.
- Narasimha. Apsauginė jagja.
- Vivaha-jagja. Santuokos ceremonija tarp vyro ir moters.
Užsisakyti jagjos ritualą galite el. paštu vaikunthanatha50@gmail.com
Yra daugybė ritualų, kurie turi galingą valomąjį poveikį ir priklauso jagjoms, bet jų metu nenaudojama ugnis:
Ekadašis – pasninkas vienuoliktą dieną po jaunaties arba pilnaties, kurio metu negalima valgyti ankštinių daržovių.
Čaturmasja – tam tikros rūšies maistas nevartojamas keturis mėnesius per metus.
Manušya – maitinti svečius, vargšus, benamius.
Tapomaja – žmogus aukoja gyvenimo patogumus.